کاربردهای پیامک تبلیغاتی در اصناف مختلف

راهکار های نوین پیامک برای جذب توریست و موفقیت آژانس های مسافراتی

امروزه رضایت مشتری از خدماتی که دریافت نموده است کافی نیست، باید به مشتری وفادار بود تا مشتری نیز به خدمات شماوفادار شود . وفاداری بدان معناست که مشتری بدون هیچ گونه تشویقی برای دریافت خدمات جدید برانگیخته و مشتاق باشد و زمانی حس وفاداری شکل می گیرد که رابطه مشتری و فروشنده دارای ارزش دو طرفه باشد بدان معنا که هر دو سود ببرند.

مشتری وفادار نقش تبلیغات زنده را بازی می کند، فروشنده را تمجید می کند و او را به دیگران پیشنهاد می دهد. اما ارائه خدمات مطلوب به تنهایی نمی تواند وفادار ماندن مشتری را تضمین کند زیرا قیمت رقابتی و تبلیغات همواره وی را تحت تأثیر قرار می دهند. برای وفادار سازی مشتری بایست در کنار ارائه خدمت احساسات و علایق وی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

یکی از ساده ترین راهکارهای وفادارسازی مشتریان ارسال پیام کوتاه در طول دوره ارائه خدمت به وی و پس از آن است. در یک آژانس مسافرتی مشتریان وفادار کسانی هستند که با حضور خود یا تشویق دیگران تورها را پر می کنند.

تکنیک های پیامکی برای جذب توریست:

  1. هنگام ثبت نام یا صدور بلیط شماره تلفن همراه مسافر را بگیرید تا همسفر پیامکی او شوید.
  2. چند ساعت قبل از حرکت با ارسال پیامی به مسافر، ساعت حرکت و محل حضور وی را یادآور شوید.
    10 ساعت دیگر در مشهد خواهید بود سفر خوشی داشته باشید.
  3. چند دقیقه پس از حرکت برای مسافر پیامی ارسال کرده و برای او سفر خوشی آرزو کنید.
  4. اندکی پس از رسیدن مسافر به مقصد با پیامک به او خوش آمد بگویید.
  5. در طول برنامه های تور و متناسب با محل های مختلف برنامه ها را به اطلاع مسافر برسانید.
    بازدید از چند مکان تاریخی ساعت حرکت: 9 صبح ، محل اجتماع: لابی هتل
  6. پس از مراجعت مسافر به شهر خود با ارسال پیامی از همراهی او در سفر سپاسگزاری کرده و میزان رضایت وی را جویا شوید.
    مشتری گرامی از همراهی شما سپاسگزاریم.
    اگر از خدماتی که دریافت نموده اید راضی هستید عدد 1 و اگر رضایت ندارید عدد 2 را ارسال نمایید
  7. در بازه های زمانی مختلف تورهای جدید را به همراه تخفیفی که در نظر گرفته اید، به اطلاع مشتریان وفادار خود برسانید.
    تور 21 روزه چین با تخفیف 10 درصدی برای مشتریان ویژه
  8. با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتریان قبلی نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید.
    فرخنده باد بر همگان مقدم بهار نوروز جاودانه ترین جشن روزگار بر همگان مبارک

راهکار های نوین پیامک برای مشتری مداری پیامکی فروشگاه ها

ما در دورانی زندگی می کنیم که به حقیقت دوران مشتری سالاری است.

مطالعات نشان می دهد هزینه جذب مشتری جدید 3 تا 30 برابر حفظ مشتریان موجود است، بنابراین برای بالا بردن فروش بایست طوری رفتار کرد که با تثبیت لبخند رضایت بر چهره مشتری خریدهای بعدی وی نیز تضمین شود. تعداد بی‌شماری از تجارت ‌های تازه راه‌اندازی شده و تجارت ‌های بزرگ به این دلیل از بین رفته‌اند که نتوانسته‌اند مخاطب خود و نحوه جلب توجه آنها را مشخص کنند. برای جذب مشتریان تازه و حفظ مشتریان موجود باید یک گروه مشخص تعیین کنید که به خرید محصولات یا استفاده از خدمات شما راغب هستند.

پیام کوتاه تأثیرگذارترین و ارزان ترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق حفظ مشتریان موجود است.

تکنیک های مشتری مداری پیامکی برای فروش بیشتر:

  1. هنگام صدور فاکتور خرید مشتری شماره تلفن همراه وی را درخواست نمایید .
  2. چند دقیقه پس از خروج مشتری از فروشگاه با ارسال پیامی از او تشکر کنید. این کار باعث می شود احساس کند برای او ارزش قائل هستید و به فرآیند مشتری سالاری اهمیت می دهید .
    مشتری گرامی از خرید شما سپاسگزاریم به امید دیدار مجدد شما در خریدهای آتی
  3. عرضه لوازم جانبی کالایی که مشتری خریده است را با ارسال یک پیام به وی اطلاع دهید. مشتری با خواندن این پیام به این باور می رسد که همواره او را به یاد دارید.
    مشتری گرامی عرضه مدل های جدید کیف لپ تاپ آغاز شد
  4. در فواصل زمانی متناوب چنانچه حراج یا تخفیفات خاصی در ارتباط با آغاز فصل جدید پیش رو دارید از طریق پیامک به مشتریان قدیمی خود اطلاع دهید چرا که بهترین خریداران محصولات شما کسانی هستند که از کیفیت کالای شما اطمینان داشته و جزء خریداران قبلی شما باشند:
    فروش ویژه نسل جدید لپ تاپ های سونی با 10% تخفیف ویژه برای مشتریان ویژه
  5. با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتری نشان دهید در احساسات او شریک هستید:
    عید آمد و بوی سنبل آمد ، سال نو مبارک
  6. هنگامی که شعبه جدیدی افتتاح می کنید یا تسهیلاتی برای فروش کالاها در نظر می گیرید پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت می کنید به فکر آسایش و راحتی او هستید:
    فروش اقساطی بدون چک ویژه مشتریان منتخب

راهکار های نوین پیامک برای ارتباط بهتر پزشک با بیمار

راهکار های ارتباطی میان بیمار و پزشک در نخستين نگاه سبب ایجاد رابطه صمیمانه تر و در نتیجه همکاری بسیار بالاتر بیمار با پزشک می گردد و در نهایت سبب کوتاه تر شدن طول دوره درمان و صرفه جویی در بودجه سلامت کشور می گردد . رنج بیمار به دلیل مراجعات کمتر به سبب وجود روش های ارتباطی آسان تر و در نتیجه آزاد شدن وقت کادر پزشکی عزیز که به حق وقت آنان با اعداد و ارقام قابل ارزش گذاری نیست می گردد .

امروزه پیامک دیگر تنها ابزاری برای ارسال و دریافت پیغام های متنی میان کابران تلفن همراه محسوب نمی شود و موارد استفاده بسیار متنوعی برای آن تعریف شده است.

لازم به ذکر است که پیامک یکی از راه های بسیار موثر ارتباط پزشکان عزیز با بیماران خود می باشد که با نیم نگاهی به نمونه پیامک ها در این زمینه ، گستردگی کاربردهای پیامک در عرصه پزشکی به خوبی آشکار می گردد .

تکنیک های پیامکی برای ارتباط پزشک و بیمار

  1. هنگام پذیرش بیمار برای 4 ماه آینده شماره موبایل بیمار را نیز از وی دریافت نمایید .
  2. چند روز قبل از نوبت با ارسال پیامی به بیمار، تاریخ و ساعت حضور وی را یادآور شوید:
    دوست عزیز ، نوبت ملاقات شما در روز شنبه ساعت 17:30 نوبت شما برای چک آپ تیروئید می باشد. فراموش نکنید. مطب دکتر کیانی متخصص غدد
  3. در صورتی که پزشک معالج به دلایلی مجبور به مسافرت باشد و نیاز باشد تا نوبت بیماران به آینده موکول گردد دیگر نیاز به تماس تلفنی و صرف هزینه بسیار زیاد جهت اطلاع به تک تک بیماران نمی باشد و با ارسال یک پیامک بیماران را مطلع نمایید
    دوست عزیز ، دکتر سعیدلو به دلیل سمینار علمی به مدت 3 ماه حضور نخواهد داشت و نوبت شما به تاریخ دیگری موکول خواهد شد که متعاقبا اعلام خواهد شد
  4. وقتی بیمار حس کند همیشه به فکر او هستید و با ارسال توصیه های پزشکی می توانید هم به کسب و کار خود رونق داده و نیز با بیمار خود ارتباط مستحکم تری برقرار سازید:
    افزايش فعاليت بدن موجب لاغری می‌شود، و پياده روی بهترين نوع ورزش است. ورزش به تنهائی و بدون پيروی از رژيم غذائی نتيجه مناسبی ندارد. دکتر کرمانی

راهکار های نوین پیامک برای جذب جوانان و جامعه به مساجد و هیئت های مذهبی

مسجد با داشتن شرایط و ویژگی‌های خاص خود، می تواند از جمله عوامل جذب جوانان باشد. مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی از سوی مساجد برای داشتن امكانات با کیفیت همراه با تخفیفات ویژه نه تنها برای جوانان و جامعه مفید است بلکه عاملی مهم در جهت جذب این نیرو کارآمد و توانمند می‌باشد.

در دنیای امروز، تبلیغات نقش و جایگاه مهمی ایفا می کند . از این رو، انعكاس فعالیت‌های مسجد در بین مردم و اطلاع‌رسانی و آگاهی نسل جوان از فعالیت‌های متنوع مساجد گامی دیگر در جهت جذب جوانان به مساجد است. تبلیغات هوشمند و حساب شده دینی، می‌تواند جوانان را در مسیر دینداری قرار داده و مسجد در انجام فعالیت های خود ثابت قدمتر نماید.

تکنیک های پیامکی برای جذب جامعه به مساجد و هیئت ها

  1. اعلام برگزاری مسابقه در زمان معین شده و آگاه سازی جوانان محله از آن:
    اهالی محترم محله یوسف آباد بدین وسیله اعلام می گردد در تاریخ 90/5/15 مسابقات نهج البلاغه با جوایز ارزنده برگزار می گردد
  2. اعلام زمان و شرایط ثبت نام و حرکت سفر های زیارتی و سیاحتی:
    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما بدین وسیله اعلام می گردد مسجد رسول الله در نظر دارد سفری زیارتی به مشهد مقدس فراهم نماید . هزینه : 60000 تومان زمان : 13 الی 20 مرداد ماه
    سفر زیارتی مشهد مقدس حرکت: 9 صبح محل اجتماع: درب شمالی مسجد محله
  3. اعلام برگزاری کلاس های درسی ، فرهنگی ، ورزشی ، هنری و مذهبی و نحوه تشکیل این کلاس ها که برگزاری برخی كلاس‌ها می تواند مورد علاقه و اشتیاق جوانان می باشد.:
    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما ، هر پنجشنبه 11 صبح کلاس قرائت قرآن در مسجد رسول الله برگزار می گردد . منتظر حضور پرشور شما مومنان عزیز می باشیم
  4. با مشورت و کار گروهی در مساجد دیگران را در این امر خدا پسندانه شریک نمایید و به جوانان بها دهید. اقدامات زیر می تواند گام موثری در نیل به این اهداف نماید . عضویت در هیئت امنا، مشورت و نظر خواهی، محول كردن فعالیت‌های مسجد به جوانان.
    به نظر شما در کدامیک از موارد زیر مسجد دچار ضعف می باشد؟
    1- فعالیت های فرهنگی
    2- فعالیت های ورزشی
    3 - مراسم
    4 - نماز جماعت و سخنرانی ه
    شماره مورد نظر را برای ما ارسال نمایید
  5. یکی از خواسته های مهم اجتماعی جوانان ،الگو پذیری است ، او در جامعه خواستار كسانی است كه در رفتار و گفتار برای او الگو باشند به همین منظور خواستار حضور شخصیت‌های محبوب و الگوهای وی در مساجد می باشند .
    اهالی محترم شایان ذکر است در تاریخ 04/09/89 مصادف با عید سعید غدیر خم مراسم سخنرانی با حضور حجت الاسلام دانشمند برگزار می گردد.
  6. اعلامیه فوت اهالی محل و با خبر ساختن اهالی محل از آخرین اتفاقات و حوادث واقعه در محله از طریق پیامک می تواند ارزان ترین و موثر ترین راهکار ممکن در جهت ارتباط با اهالی باشد:
    با کمال تأسف باخبر شدیم حاج اصغر ملکی دار فانی را وداع گفت. این مصیبت را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال برای متوفی طلب مغفرت و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم . مراسم تشییع روز شنبه 24/2/89 ساعت 8 صبح از روبروی منزل آن مرحوم می باشد.
  7. با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به اعضای فعال مساجد و هیئت ها نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید:
    عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت / صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت. عید سعید فطر مبارک . مسجد امام رضا (ع)

راهکار های نوین پیامک برای فروش بهتر نشریات

اغلب نشريات فارغ از موضوع اصلي فعاليت خود، طيف وسيعي از مردم را مخاطب قرار مي دهند از اين رو يکي از بهترين ابزارهاي اطلاع رساني هستند. نشريات علمي - تخصصي اعتبار علمي کشور محسوب مي شوند؛ نشريات مذهبي تعليم و تربيت ديني را پي‎گيري مي کنند و ...

بزرگترین مشکلی گریبان گیر بسیاری از نشریه های داخلی و خارجی عدم فروش موفق می باشد. بدین منظور عصر اس ام اس اقدام به تدوین راهکارهای راه گشا و موثر در جهت افزایش مشتریان شما و در نتیجه فروش بیشتر نشریه و مخاطب شما شود. شما به وسیله سامانه پیام کوتاه می توانید از رقبای خود به راحتی جلو بزنید.

به عبارت ديگر نشريات در حيطه فعاليت خود تأثير شگرفي در جامعه دارند و حضور قدرتمند آن ها ضامن رشد علمي و فرهنگي است. محبوبيت و بقاي هر نشريه علاوه بر محتواي مناسب که برآورده نمودن خواسته هاي مخاطبان نيز گره خورده است . به عنوان مثال خوانندگان هر نشريه علاقه خاصي به ارتباط با مسئولان و نويسندگان آن و ابراز نظرات و ديدگاه هاي خود دارند اما راهکارهاي ارتباطي قديمي نظير مکاتبه و ايميل در عين سابقه مثبتي که دارند، براي افراد پرمشغله جامعه امروزي کاربردي نيستند. سرويس پيام کوتاه راهکاري مناسب و کاربردي براي هر نشريه است که ضمن برقرار نمودن ارتباط مستقيم بين خوانندگان و نشريه مورد علاقه آن ها، پتانسيل کسب درآمد و ايجاد ارزش افزوده را فراهم می آورد.

تکنیک های فروش اشتراک 99 ساله

  1. دریافت سوژه و عناوین مورد علاقه خوانندگان برای چاپ در شماره بعدی
  2. دريافت مطالب کوتاه و دل نوشته هاي خوانندگان براي چاپ
  3. اعلام فرارسیدن زمان تمدید اشتراک:
    مشترک گرامي، اشتراک یکساله شما طی ماه جاری پايان مي يابد
  4. ترغيب علاقمندان نشريه براي خواندن شماره بعدي از طريق ارسال عناوين مطالب نشريه کمي پيش از انتشار آن:
    در شماره جديد مي خوانيد: مصاحبه با موفق ترين مرد سال
  5. اعلام انتشار و زمان توزيع شماره جديد به خوانندگان و ترغیب آنان در جهت خرید سریعتر شماره های توزیع شده:
    شماره جديد منتشر شد، ويژه نامه نوروزي را از روزنامه فروشي ها بخواهيد
  6. برگزاري مسابقه پيامکي
  7. برگزاري نظرسنجي پيامکي:
    به نظر شما کدام بخش نشريه جذاب تر است؟ 1- مصاحبه ويژه 2- گزارش 3- سرگرمي 4- نگارخانه
  8. ارسال پيام تبريک و تهنيت در مناسبت ها
  9. جذب اسپانسر مالي و کسب درآمد

راهکار های نوین پیامک برای بازدهی بهتر مدارس

ستفاده بهینه از منابع مالی و انسانی اولین گام موثر در مسیر بهره وری است. از بهره وری به عنوان فرهنگ پیشبرد اهداف بر مبنای بهبود رفتارها یاد می شود.

صرفه جویی یک رفتار برای بهره وری محسوب می شود که عملی کردن آن نیازمند تغییرات مداوم در روش های قدیمی و استفاده از ایده ها و ابزارهای نوین است. در برخی نهادها همانند مدارس که مشکل کمبود سرانه وجود دارد اهمیت صرفه جویی دو چندان می شود. در یک مدرسه می توان پیام کوتاه را جایگزین بسیاری از فرآیندهای پر هزینه کاغذی نمود.

تکنیک های صرفه جویی پیامکی در منابع

  1. برای ارسال دعوت نامه جلسات اولیا و مربیان به جای استفاده از کاغذ و صرف وقت و هزینه بالا برای تکثیر و توزیع از دعوت نامه پیامکی استفاده کنید:
    ولی محترم دانش آموز جلسه انجمن اولیا و مربیان روز سه شنبه ساعت 10 در نمازخانه آموزشگاه برگزار میگردد. منتظر قدوم سبزتان هستیم
  2. با ارسال پیام کوتاه به همکاران، جلسات شورای دبیران را اطلاع داده و در مقاطع زمانی مختلف زمان برگزاری آن را یادآوری کنید.
    همکار گرامی جلسه شورای دبیران فردا عصر ساعت 16 در دفتر آموزشگاه برگزار میگرد
  3. زمان توزیع کارنامه دانش آموزان را با ارسال پیامک به والدین اعلام کنید:
    ولی محترم کارنامه آزمون های نوبت اول، روز دوشنبه بین دانش آموزان توزیع می گردد
  4. موارد انضباطی دانش آموزان و درخواست حضور والدین آن ها در مدرسه را با پیامک به صورت مستقیم به والدین اطلاع دهید:
    ولی محترم فرزند شما به دلیل نداشتن تکالیف روزانه از کلاس اخراج شد. لطفاً در اولین فرصت با معاون مدرسه تماس بگیرید
  5. زمان شروع ثبت نام و فعالیت های فوق برنامه را از طریق پیامک به دانش آموزان و والدین آن ها گوشزد کنید:
    جهت ثبت نام کلاس های تست زنی پیشرفته فقط تا پایان هفته فرصت دارید
  6. با ارسال یک پیام زمان برگزاری آزمون های مهم را به اطلاع والدین برسانید:
    ولی محترم دانش آموز آزمون ریاضی فرزند شما روز یکشنبه آینده به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود
  7. حوادث غیرمترقبه و تعطیلی های ناخواسته را با پیامک اطلاع رسانی کنید:
    دانش آموزان و والدین گرامی به دلیل ریزش شدید برف فردا مدرسه تعطیل خواهد بود
  8. با ارسال پیامک والدین را پیش از رسیدن دانش آموز به خانه در جریان موفقیت های دانش آموزان قرار دهید:
    ولی محترم دانش آموز فرزند شما امروز در مسابقات بسکتبال آموزشگاه های منطقه، افتخارآفرین شده است. به شما صمیمانه تبریک می گوییم
  9. در بازه های زمانی مناسب برای دانش آموزان و والدین آن ها پیام های تربیتی و انگیزشی بفرستید:
    فریاد زدن فایده ندارد رفتار خودتان را اصلاح کنید همه چیز فرزندانتان درست خواهد شد
  10. با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به دانش آموزان و والدین نشان دهید مدرسه با آن ها حس مشترکی دارد:
    سال تحصیلی به پایان رسید تابستان خوبی داشته باشید

راهکار های نوین پیامک برای افزایش بازدهی تولید و موفقیت تولیدکنندگان

بررسي موفقيت كشورهاي توسعه يافته، سازمان ها و شركت هاي بزرگ دنيا نشان مي دهد كه عامل مهم و اساسي موفقيت اين كشورها و سازمان ها، نيروي انساني متخصص، خلاق و با انگيزه آنها بوده است. نگاهي به موفقيت كشورهايي همانند چین ، آلمان و آمریکا در تولید طي سال هاي اخير نشان مي دهد كه عامل مهم پيشرفت اين كشورها و شركت هاي بزرگ آنها، نيروي انساني توانمند بوده است.

در دنياي رقابتي امروز، سازمان ها و شركت ها براي موفقيت در عرصه تولید ، به نيروي توانمند و خلاق نیازمندند . در واقع نيروي انساني يك سازمان، ثروت واقعي آن سازمان را تشكيل مي دهد و بدون نيروي انساني توانمند، موفقيت در اين عرصه و در دنياي پر رقابت امروز كاري سخت و نشدني است. محیط کار شاداب، توجه به نظرات و علایق کارکنان، فعالیت های جمعی خارج از محیط کار و حمایت معنوی از خانواده های کارکنان قدرت انگیزشی قابل توجهی دارند که امروزه دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست .

ارسال پیام کوتاه به کارکنان و حتی خانواده های آن ها همچنین برگزاری نظرسنجی و مسابقه پیامکی، راهکارهایی اقتصادی مناسب جهت انگیزش کارمندان می باشند .

تکنیک های انگیزش پیامکی برای افزایش بازدهی کارکنان

  1. ساعتی پیش از حضور کارکنان در محل کار با یک پیام انگیزشی، روحیه آنان را برای شروع کار تقویت کنید:
    همکار گرامی از زحمات و پشتکار شما صمیمانه سپاسگزاریم
  2. دقایقی پس از خروج کارکنان از محیط کار با ارسال پیامی از حسن انجام کار آنان تشکر کنید تا بدانند ارزش وجود آن ها را درک می کنید:
    همکار گرامی با تلاش شما یک گام دیگر به موفقیت نزدیک شدیم
  3. از کارکنان بخواهید ایده ها و انتقادات خود را از طریق پیام کوتاه با شما در میان بگذارند.
  4. با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به کارکنان نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید:
    همکار گرامی عید سعید فطر را به شما و خانواده محترمتان تبریک و تهنیت عرض می نماییم
  5. موفقیت های کاری مجموعه را با ارسال پیامی به کارکنان تبریک بگویید تا آن ها احساس مالکیت داشته و خود را در موفقیت ها شریک بدانند:
    اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 9001 بدون تلاش همکاران سخت کوشی چون شما امکانپذیر نبود ما برای داشتن چنین همکارانی به خود می بالیم
  6. در مناسبت های زمانی مختلف با برگزاری مسابقه پیامکی و اهدای جوایز ارزنده شور و نشاط را به محیط کار تزریق کنید:
    جنگ صد ساله چقدر طول کشید؟ 1- 96 سال 2- 100 سال 3- 116 سال 4- 150 سال شماره پاسخ مورد نظر را برای ما پیامک بزنید
  7. با ارسال پیام به خانواده های کارکنان از آن ها تشکر کنید که با حمایت عاطفی خود به پیشرفت و ارتقاء مجموعه کمک می کنند:
    بابت حمایت های عاطفی و معنوی شما از همکار ما در خارج از محل کار صمیمانه سپاسگزاریم

راهکار های نوین پیامک برای ارتباط سازمان ها با کاربران

امروزه در سازمان ها نياز به شناخت و درک متقابل براي ايجاد رابطه بهينه و توسعه تفاهم با ديگر نهادها و عموم مردم به عنوان يک اصل اساسي پذيرفته شده است. اين فرآيند که به منظور تسهيل حرکت در مسير نيل به اهداف سازماني شکل مي گيرد، روابط عمومي نام گرفته است.

روابط عمومي با شناسايي امکانات و شرايط محيط بيرون سازمان و پيوند دادن آن ها با شرايط دروني، مي تواند اجراي فرامين و پيگيري اهداف سازمان را آسان تر نموده و ارتباط تأثيرگذاري با جامعه برقرار نمايد. روابط‏ عمومي هوشمند با استفاده از تکنولوژي هاي روز ارتباطي فضاي حاکم بر محيط درون سازماني را مديريت مي کند و جريان انديشه سازي و تصميم گيري هاي اجتماعي را در جهت اهداف و منافع سازمان تحت تأثير قرار مي دهد. يکي از ابزارهاي کارآمد ارتباطي که مي تواند به عنوان رسانه مستقل و با نفوذ هر سازمان به کار گرفته شود سامانه پيام کوتاه است.

تکنیک های به کار گیری رسانه پیام کوتاه

  1. انتشار اخبار سازمان:
    بازديد استاندار محترم و هيئت همراه از سازمان، فردا ساعت 9صبح. حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه موجب امتنان است
  2. دريافت پيشنهادات، انتقادات و گزارش هاي مردمي
  3. فراخوان مراسم و همايش هاي علمي فرهنگي
  4. افکارسنجي پيامکي با جامعه آماري روشن و قابل استناد:
    نظر شما درباره نحوه پاسخگويي کارکنان سازمان چيست؟ 1- خيلي خوب 2- خوب 3- متوسط 4- ضعيف
  5. ارسال پيام تبريک و تهنيت مناسبت ها
  6. ارسال پيام انگيزشي به کارکنان
  7. ارسال پيام هاي تربيتي به خانواده هاي کارکنان:
    هدف تربيت ، مطيع نمودن كودك نيست بلكه ياري رساندن به كودك است تا خود را در بيابد

راهکار های نوین پیامک برای رابطه بهتر استاد و دانشجو

براي دانش‌آموزاني كه به تازگي از فضاي مدرسه‌اي دبيرستان جدا شده و به جمع دانشجويان و دانشگاهيان پيوسته‌اند، شايد تصور چگونگي برقراري ارتباط با استاد سخت و نامفهوم باشد، اما به هر حال دانش‌آموز ديروز بايد بداند كه يك استاد برخلاف معلم مدرسه شايد سه، چهار و يا پنج سال با دانشجويان سر و كار خواهد داشت. از سوي ديگر استادان و مسئولان دانشگا‌ه‌ها نيز بايد زمينه‌اي را فراهم كنند كه دانشجويان ورودي جديد به مرور ارتباط خود را با استادان دانشگاه در چارچوب ادب و حرمت به استاد حفظ كرده و حتي گسترش دهند.

با همين هدف نوین پیامک براي هر چه بهتر شدن روابط استاد و دانشجو راهکار پیامکی را به ميان آورده است. عصر اس ام اس تصميم دارد تعامل اساتيد و دانشجويان و تعامل خانواده دانشجويان و دانشگاه‌ها را هر چه قوي‌تر كند. ما مي‌خواهیم در اين زمینه به گونه‌اي عمل كنیم تا استادان از قالب فضاي علمي دانشگاهي بيرون آيند و در حقيقت علاوه بر فعاليت علمي روابط دوستانه را در اين بين بيشتر نمایند

تکنیک های پیامکی برای رابطه قوی تر و دوستانه میان استاد و دانشجو

  1. در آغاز ترم جدید شماره پیامک خود را در اختیار دانشجو قرار دهید تا در صورتی که دانشجو سوالی دارد سر در گم نشود و هم مزاحم اوقات استاد نشود و با شماره شخصی استاد تماس برقرار نکند:
    با سلام خدمت استاد هاشمی ، از چه منبعی می توانم در رابطه با اقتصاد کلان تحقیق انجام دهم؟
  2. شماره دانشجویان خود را دریافت نمایید تا بتوانید دانشجویان را از تصمیمات خود آگاه سازید و یا به دانشجو یاد آوری نمایید:
    قابل توجه دانشجوی گرامی ، امتحان این ماه ریاضی مهندسی سه شنبه هفته آینده تا آخر فصل 6
  3. پشتیبانی قوی تر و بهتر کنکوری ها توسط اساتید کنکوری:
    دانش آموز عزیز ، لطفا تا فردا مبحث مثلثات را به اتمام برسانید . روز چهارشنبه از این فصل تست گرفته خواهد شد
  4. می توانید با قرار دادن شماره دانشجویی دانشجویان در سیستم خود نمرات کلاسی را به دانشجویان به طور شخصی و خودکار اعلام کنید

راهکار های نوین پیامک برای ارتباط مشاورین املاک با مشتریان

گروه مشاوره و فروش املاک متشکل از افرادي تحصيلکرده و حرفه اي اند که مشتريان را با راهنمايي هاي ارزشمند خود در مواقع غالباً حساس و پيچيده طي فرآيند خريد و يا فروش يک ملک ياري مي رسانند.

بخش مشاوره و فروش ، نقشی بسيار مهم در گروه معاملات املاک بر عهده دارد. معرفی املاک منتخب به خريداران ، جذب مشتريان جدید ، کمک به ايجاد تفاهم بين خريداران و فروشندگان و ارائه راهنمايي هاي موثر به خريداران جهت انتخاب ملک مورد نظر و حمايت از حقوق خريدار و فروشنده ازجمله اين وظايف مهم می­باشد .

مشاوران مي توانند با استفاده از ابزارهاي حرفه اي و قدرتمندي که در اختيار آنان قرار مي گيرد مشتريان را جلب کنند که برخي از اين ابزارها بشرح زير است :

  • جلب مشتري از طريق بانک اطلاعات املاک
  • جلب مشتري با استفاده از وب سايت
  • جلب مشتري با استفاده از شیوه های نوین تبلیغاتی از جمله پیامک های مشاوره ای

تکنیک های به مشتری مداری پیامکی آژانس های املاک

  1. گزارش ملک جدید در زمینه خواست مشتری و ارسال پیامک به وی:
    آپارتمان 128 متری،نوساز،3خوابه،با کلیه امکانات واقع در خیابان شیخ بهایی فوری فروشی مشاورین املاک شیخ بهایی تلفن ...
  2. هماهنگی های لازم با خریدار و فروشنده به جهت صرفه جویی در هزینه های مربوط به تماس­ها:
    جناب آقای عبداللهی جهت بازدید از ملک شما لطفا فردا بعدازظهر حضور یابید. با تشکر مشاور املاک بام تهران
  3. ارسال درخواست خریدار و اعلام ملک موجود با مشخصات ارائه شده از جانب مشتری به صورت خودکار:
    آپارتمان 200 متری،نوساز،3خوابه،با کلیه امکانات واقع در صادقیه. مشاورین املاک شیخ بهایی
  4. ارسال پيام تبريک و تهنيت مناسبت ها

راهکار های نوین پیامک برای مشتری مداری پیامکی مجتمع های تفریحی و ورزشی

امروزه پيشي گرفتن از رقيبان در امر ارائه و معرفي كالا هاي خدماتی امريست كه تخصص و تجربه و موقعيت سنجي يك مدير باهوش را در راس امور مي طلبد. آن دسته از مديران هوشمند خوش فكر و خلاق به خوبی می دانند که چگونه مخاطب خود را جذب نموده و با استفاده از امكانات فرهنگي، ورزشي و تجاري خود اقدام به ايجاد فضاي مناسب جهت جذب اعضا و خدمت رسانی به آنان نمایید و روزانه پذيراي چند هزار نفر از ايشان باشند هم چنین با اتكا به چنين بستري اقدام به تكميل و تجهيز فضا ها و امكانات تبليغاتي مدرن و خاص در مجموعه خود نموده و از این طریق علاوه بر گسترش و رونق کسب و کار خود محیطی آرام و به یاد ماندنی را برای اعضای خود فراهم آورند . برای جذب عضو جدید و حفظ اعضای موجود باید یک گروه مشخص از آنان تعیین نمود که به استفاده از خدمات شما راغب هستند.

پیام کوتاه تأثیرگذارترین و ارزان ترین ابزار برای بالا بردن تعداد اعضا و حفظ اعضای موجود است.

تکنیک های مشتری مداری پیامکی برای بالا بردن تعداد اعضا

  1. هنگام عضویت مشتری شماره تلفن همراه وی را درخواست نمایید
  2. چند دقیقه پس از عضویت با ارسال پیامی از او تشکر کنید. این کار باعث می شود احساس کند برای او ارزش قائل هستید و به وی اهمیت می دهید:
    کاربر گرامی از عضویت شما سپاسگزاریم به امید رضایت شما از خدمات ما
  3. هنگامی که خدمات جدیدی اضافه کردید یا تغییراتی در خدمات و قیمت ها ایجاد نمودید بهتر است به مشتریان خود اعلام نمایید:
    کاربر گرامی بدین وسیله به استحضار شما می رسانیم که سالن مجهز بولینگ در مجتمع تفریحی ورزشی ماه تابان افتتاح گردید
  4. در فواصل زمانی متناوب یا روز های خاص چنانچه تخفیفات خاصی در پیش رو دارید از طریق پیامک به اعضای خود اطلاع دهید چرا که باعث حضور بیشتر اعضا در آن ایام خاص می باشد:
    کاربر گرامی بدین وسیله به استحضار شما می رسانیم که از این پس در روزهای سه شنبه بهای بلیط سالن های ورزشی ما از50% تخفیف برخوردار خواهد بود . با تشکر مجتمع جهان نما
  5. با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتری نشان دهید در احساسات او شریک هستید:
    نوروز این رفاقت را نگهبانی می کند تا باور کنیم قلب هایمان جای حضور دوستانمان هستند ، سال نو مبارک
  6. در ایام خاص و مناسبت ها چنانچه اقدام به برگزاری جشن با حضور شخصیت های برتر ورزشی و یا هنرمندان می نمایید می توانید اقدام به ارسال پیامک و دعوت از اعضای ویژه خود نمایید:
    چهارشنبه این هفته به مناسبت عید سعید فطر جشن بزرگی با حضور هنرمندان برتر سینما و موسیقی کشور در مجتمع تفریحی ورزشی انقلاب برگزار می گردد تلفن رزرو...
    کاربر گرامی یک هفته از اعتبار شما در مجتمع تفریحی ورزشی الماس باقی مانده است . در صورت تمایل جهت تمدید مراجعه نمایید
  7. در صورتی که مدت اعتبار عضو مجتمع در حال به اتمام رسیدن باشد بهتر است که به وی یادآوری نمایید:
    کاربر گرامی یک هفته از اعتبار شما در مجتمع تفریحی ورزشی الماس باقی مانده است . در صورت تمایل جهت تمدید مراجعه نمایید

راهکار های نوین پیامک برای مشتری مداری پیامکی رستوران ها

داشتن یک رستوران پر درآمد و خوب بر خلاف تصور، به سادگی امکان پذیر نیست مگر آنکه مدیر رستوران دارای سابقه،حسن سلیقه و مهارت جذب مشتری باشد. با افزایش چشمگیر تعداد رستوران‌ها و رقابت سختی که بین آنها وجود دارد، این‌کار ساده به نظر نمی‌رسد، چرا که به جرأت می‌توان گفت مردم معمولاً فقط برای صرف غذا به رستوران نمی‌روند، بلکه آنان بیشتر شوق ‌دیدن دیگران را دارند، به عبارت ساده‌تر مردم به رستوران می‌روند تا مردم را ببینند. در نتیجه شلوغ بودن یک رستوران بهترین وسیله جذب مشتری می­باشد.

ظاهر رستوران, به شیوه های گوناگونی بر مشتری تاثیر می گذارد. مسلماً مکان دارای نقش تعیین کننده در سبک معماری رستوران است. بدین معنا که طراحی رستوران کنار دریا با رستوران داخل شهریا بین جاده ای یکسان نیست مشتری طبق مکان رستوران, انتظار طراحی خاصی را نیزدارد ظاهر رستوران, به شیوه های گوناگونی برمشتری تاثیر می گذارد.در نتیجه مشتری برطبق مکان رستوران, انتظار طراحی خاصی را نیز دارد ظاهر رستوران, به شیوه های گوناگونی بر مشتری تاثیر می گذارد.

اولین نگاه مشتری به بخش آشکاررستورا ن می باشد سردر و ظاهر ساختمان و سپس دکور ،طراحی میز و صندلی ،نور پردازی ، رنگ ، کف سالن ، وغیرو که نشان دهنده لوکس و مجلل بودن رستوران یا ارزان قیمت بودن خواهد بود برای تصمیم به رفتن یا نرفتن به رستوران میکند و همین نکته است که به مشتری القا می کند که قیمت این رستوران چند است آیا میتواند ازاین رستوران استفاده کند یا خیر ؟ مشتری معمولاً برای انتخاب رستوران دلخواه, به شیوه جستجو برای خرید کالاعمل می کند. اگر ظاهرآن جالب باشد, به داخل و مشخصات دیگر آن هم نگاهی می اندازد.

پیام کوتاه تأثیرگذارترین و ارزان ترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق جذب مشتریان جديد به محيط رستوران و امکانات آن است.

تکنیک های مشتری مداری پیامکی برای فروش بیشتر

  1. هنگام صدور فيش غذا شماره تلفن همراه خريدار را درخواست نمایید
  2. چند دقیقه پس از صرف غذا و خروج وی از رستوران با ارسال پیامی از او تشکر کنید. این کار باعث می شود احساس کند برای او ارزش قائل هستید و به فرآیند مشتری سالاری اهمیت می دهید:
    مشتری گرامی از انتخاب شما سپاسگزاریم به امید دیدار مجدد شما در روزهای آتی
  3. ساعتی پس از سفارش مشتری در پیامی در قالب نظر سنجی نظر مشتری را در مورد کیفیت غذا و محیط رستوران جویا شوید :
    به نظر شما کیفیت غذاهای رستوران ما چگونه می باشد ؟ 1 - عالی 2 - خوب 3 - متوسط 4 - بد
  4. هنگامی که غذای جدیدی اضافه کردید یا تغییراتی در قیمت غذاها ایجاد نمودید بهتر است به مشتریان خود اعلام نمایید:
    مشتری گرامی از این پس می توانید انواع پیتزا را در فست فود سوپراستار شعبه ولیعصر سرو نمایید
  5. با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتری نشان دهید در احساسات او شریک هستید :
    زندگی عشق است افسانه نيست، آنکه عشق را آفريد ديوانه نيست. ولنتاين بر شما مبارک. کافه رئيس
  6. هنگامی که شعبه جدیدی افتتاح می کنید یا تغییراتی در رستوران خود ایجاد می کنید پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت می کنید به فکر آسایش و راحتی او هستید:
    شعبه جدید مجموعه رستوران های پدر خوب در یوسف آباد افتتاح شد . منتظر حضور شما هستیم